"Kapelusz Pani Wrony" w klasie 1A- omawianie lektury za pomocą stacji zadaniowych? Czemu nie! Taka forma zajęć bardzo się uczniom spodobała, uczy współpracy wymagając jednocześnie samodzielności w podejmowaniu decyzji. Na pewno to powtórzymy.

 

 
Dzisiaj obchodziliśmy jedno z najbardziej uroczych świąt w roku – Dzień Pluszowego Misia! To wyjątkowa okazja, aby przypomnieć sobie o małych, miękkich przyjaciołach, którzy towarzyszą nam od dzieciństwa. Miś to nie tylko zabawka – to symbol ciepła, bezpieczeństwa i miłości.
Historia pluszowego misia zaczęła się w 1902 roku, kiedy prezydent USA, Theodore Roosevelt, odmówił zastrzelenia niedźwiadka podczas polowania. To wydarzenie zainspirowało twórców pierwszego pluszowego misia, który szybko zdobył serca dzieci na całym świecie.
Z tej okazji :�🐻 Poznaliśmy bajki o misiach – poznajcie przygody Kubusia Puchatka, Misia Uszatka i Misia Colargol�🎲 Braliśmy udział w zabawach ruchowych i quizach – sprawdzimy, kto zna najwięcej misiowych ciekawostek. Rozwijaliśmy umiejętność pracowania w zespołach . �🍯 Małe co nieco – mieliśmy okazję skosztować słodki poczęstunek inspirowany ulubionym przysmakiem misiów.
Niech ten dzień będzie pełen śmiechu, zabawy i misiowych wspomnień.
 
 
NAŚLADOWANIE rodziców przez dzieci to naturalny dla homo sapiens proces. Wynika ono z podstawowych mechanizmów biologicznych i socjologicznych, które wspólnie kształtują rozwój człowieka. Jest to złożony proces, który ma na celu ułatwienie dzieciom przyswajania wiedzy, umiejętności i norm społecznych niezbędnych do życia w społeczeństwie.
Spójrzmy na proces naśladowania z perspektywy biologii. Czym jest naśladowanie?
1. To adaptacyjny mechanizm wykształcony w toku ewolucji. Dzieci, które obserwują i powielają zachowania rodziców, uczą się skutecznych strategii przetrwania, takich jak zdobywanie pożywienia, unikanie zagrożeń czy budowanie relacji społecznych. Naśladowanie umożliwia szybkie przyswajanie informacji bez konieczności nauki na własnych błędach, co w środowisku pierwotnym mogło być ryzykowne.
2. Neuron lustrzany: w mózgu istnieją tzw. neurony lustrzane, które aktywują się zarówno wtedy, gdy dziecko wykonuje jakąś czynność, jak i wtedy, gdy obserwuje kogoś innego wykonującego tę samą czynność. Neurony te są kluczowe dla procesów naśladowania i empatii.
3. Genetyka i temperament: Część predyspozycji do naśladowania może wynikać z genów. Na przykład, dzieci mogą mieć wrodzoną skłonność do imitowania osób, z którymi czują się związane emocjonalnie.
4. Okres krytyczny
Dzieci są szczególnie podatne na naśladowanie w okresach krytycznych rozwoju (np. w wieku 1–6 lat), gdy ich mózgi są najbardziej plastyczne. W tym czasie kształtują się podstawowe wzorce zachowań i nawyków.
_____________________
Treść i grafiki:

Uczniowie klas 3b i 2na wzięli udział w barwnym spektaklu pt. „Szaleni naukowcy”. Podczas przedstawienia mogli zobaczyć fascynujące eksperymenty, posłuchać energicznej muzyki i świetnie się bawić. To była niezapomniana przygoda pełna radości i odkryć! 🌟

 

STRES I JEGO KONTROLA A FUNKCJONOWANIE MÓZGU
Zapraszamy na spotkanie z dr Wojciechem Glacem.
•poniedziałek 25 listopada o godzinie 19:00
spotykamy się na platformie ClickMeeting w ramach Gdańskiego Kodu Rodzicielskiego. Zarezerwujcie sobie 90 minut aby zdobyć bardzo ciekawą wiedzę praktyczną.
Przypominamy, że udział w webinarze jest bezpłatny, a sam webinar będzie nagrany i możliwy do późniejszego odtworzenia.
link do spotkania:
Rozmawiać będziemy o stresie i o tym, co się dzieje w naszym mózgu pod jego wpływem. Ale mowa też będzie o tym, co możemy zrobić, aby z tych spotkań ze stresem wychodzić "obronną ręką" i co możemy robić, aby stresem w sposób odpowiedni zarządzać.
dr Wojciech Glac jest neurobiologiem z Uniwersytetu Gdańskiego, którego wielką pasją jest popularyzacja wiedzy o mózgu. Ma na swoim koncie ponad 600 wykładów popularnonaukowych i warsztatów dla dzieci, młodzieży i dorosłych, od ponad 10 lat organizuje Dni Mózgu w Trójmieście, a za swoją działalność popularyzatorską otrzymał prestiżową nagrodę Popularyzatora Nauki w konkursie Serwisu Nauka w Polsce PAP i Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego.
______________________________
 
Dziś klasa 2a brała udział w Lekcji w Kinie na temat "Kolorowe Emocje ", nauczyliśmy się prawidłowo nazywać uczucia i emocje oraz dowied zieliśmy się w jaki sposób możemy sobie z nimi radzić. Potem obejrzeliśmy film pt. "Luis i obcy". 
 
 

Dziś 2b pracowała w grupach. Po burzy mózgów przyszedł czas na tort decyzyjny, skojarzenia gwiezdne i prezentację swoich prac. Na pewno potrafimy mówić o swoich prawach i nie zgadzamy się z powiedzeniem, że ,, Dzieci i ryby głosu nie mają”. W głosowaniu ustaliliśmy, że prawo do życia w rodzinie jest dla nas najważniejsze. 😌

Klasa 3c dzisiaj zaczyna projekt eTwinning EUROPEAN FRIENDSHIP. Wraz z nami w projekcie są cztery szkoły z Polski, cztery z Czech i cztery z Niemiec. Będziemy wspólnie odkrywać, czym jest przyjaźń. Mamy nadzieję, że ten projekt da nam dużo radości i że lepiej poznamy inne kraje i dowiemy się jakie mają zwyczaje".
//Notatka redagowana przez uczniów Gustawa, Alana i Tobiasza jako jeden z zadań projektowych. Do innych zadań należało zaprojektowanie logo, stworzenie rysunku z flagami oraz opracowanie informacji o Gdyni w formie plakatu.