Nasi chłopcy dostarczyli nam dziś wielu emocji, reprezentując szkołę w turnieju Tymbarku. Po raz pierwszy brali w nim udział i pokazali ogromne zaangażowanie. Byli prawdziwymi walczakami, zostawiając serce na boisku. Jako nauczyciel jestem z nich dumny – niestety, przegraliśmy nie z przeciwnikami, lecz z organizacją turnieju. Mimo to należą im się wielkie brawa! Rodzicom gratuluję tak wspaniałych zawodników.
 
 
 
TEMAT: Wpływ mediów społecznościowych na zaburzenia odżywiania nastolatków
 
KIEDY? 14 kwietnia 2025 (poniedziałek) godzina 19:00 - 20:30
 
O CZYM?- czym są zaburzenia odżywania - fundamenty zaburzeń odżywiania - wpływ social mediów na rozwój anoreksji, ortoreksji, bulimii, - czym jest dysmorfofobia? - ciałoneutralny język czyli jak rozumawiać, by budować mosty?
 
KTO? Joanna Buraczek - terapeutka w nurcie skoncentrowanym na rozwiązaniu SFBT, założycielka Centrum Terapeutycznego Sięgam PoMoc. Autorka książki „Zaburzenia odżywiania wśród nastolatek”. Popularyzatorka tematu jakim są zaburzenia odżywiania. Od kilku lat prowadzi szkolenia dla rodziców oraz specjalistów, warsztaty dla nastolatków, a także warsztaty rozwojowe dla kobiet.
Dlaczego warto? To tylko wierzchołek góry lodowej i o nim i o tym, co pod taflą wody będziemy rozmawiać:
●Dzieci i młodzież często porównuje się do „idealnych” sylwetek widzianych w mediach społecznościowych, które są często wyretuszowane, wyselekcjonowane i nierealistyczne. Może to prowadzić do niezadowolenia z własnego ciała, obniżonej samooceny i presji, by wyglądać „lepiej”.
●Popularne profile mogą gloryfikować ekstremalną szczupłość lub „fit sylwetkę”, często bez pokazywania całego kontekstu (np. restrykcyjnej diety, problemów zdrowotnych). Trendy typu "fitspiration", "thinspiration", czy "what I eat in a day" bywają szkodliwe, jeśli promują niezdrowe relacje z jedzeniem.
●Scrollowanie treści może wzmacniać lęki związane z wagą, wyglądem i jedzeniem — zwłaszcza u młodych osób. Komentarze lub brak reakcji pod własnymi zdjęciami mogą pogłębiać niepokój i poczucie braku akceptacji.
●Algorytmy „podpowiadają” użytkownikom coraz więcej podobnych treści, przez co łatwo wpaść w spiralę niezdrowych przekazów dotyczących diety, detoksów, czy „idealnego ciała”.
●Osoby z niską samooceną, perfekcjonizmem lub wcześniejszymi problemami zdrowia psychicznego są bardziej narażone na negatywny wpływ takich treści.

Wiosna za oknem, a w klasie 1a "wiosenne kwiatki na huśtawce" wykonane wg instrukcji przy dźwiękach wiosennej piosenki🌷🌻🌺

 

Tak świętowaliśmy 2 kwietnia Światowy Dzień Świadomości Autyzmu. Celem obchodów tego dnia było podniesienie świadomości na temat życia i potrzeb osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, rozwinięcie tolerancji i wrażliwości na ich problemy. Wyrazem solidaryzowania się z osobami z tymi zaburzeniami jest kolor niebieski.
 
 
 
 
 
 

W tym tygodniu w wielu klasach odbyły się warsztaty stolarskie z naszym wspaniałym Panem Wojtkiem!

Zeróweczka:

Klasa 1a:

Klasa 1b:

 

Klasa 2a:

 

Klasa 2b:

 

5b: 

 

,,Psie troski” to lektura, która uczy czym jest szacunek do zwierząt, pokazuje jak dbać o swojego pupila, udowadnia, że zwierzęta czują tak samo jak my. 2b doskonaliła umiejętności pracy z tekstem, kreatywne myślenie, argumentację, pracując w parach.
 
 

2 kwietnia w zerówce omawialiśmy bardzo ważny temat – Światowy Dzień Świadomości Autyzmu. Dzieci z zaangażowaniem dowiedziały się, jak ważne jest wspieranie osób z autyzmem i zrozumienie ich potrzeb. W ramach zajęć zrobiliśmy przepiękną pracę plastyczną – niebieskie balony, które symbolizują naszą solidarność i wsparcie dla wszystkich osób z autyzmem. 💙💫 Pamiętajmy, że każdy gest i zrozumienie mają ogromne znaczenie!

Podkategorie