Podczas dzisiejszego kółka podróżniczego wybraliśmy się do Niderlandów, poznając najciekawsze miejsca i atrakcje. Dowiedzieliśmy się, jaka jest różnica między nazwami Niderlandy i Holandia oraz dlaczego pomarańczowy jest narodowym kolorem tego kraju. Dzieci wykonały holenderskie wiatraki, a na koniec miała miejsce degustacja oryginalnych stroopwafel. 🇳🇱 🌷🧀

Dzisiaj klasa 2a miała okazję wziąć udział w Sieciowej Lekcji on-line: "Internet Mocy Bez Przemocy ", w ramach kampanii Dzieciństwo Bez Przemocy.
Poznaliśmy drużynę "Sieciaków" oraz dowiedzieliśmy się jakie zagrożenia czyhają na dzieci w Internecie i jak zadbać o bezpieczeństwo on-line. 
 
 
 
Zapraszamy serdecznie uczniów klas 0-3 do konkursu szkolnego na "Wiersz o Mikołaju".
REGULAMIN SZKOLNEGO KONKURSU
„WIERSZ O MIKOŁAJU”
1. Cele konkursu
• zachęcenie uczniów do pisania oraz prezentowania własnej twórczości
• rozwijanie kreatywności i wyobraźni
• uwrażliwienie na piękno języka polskiego
2. Uczestnicy konkursu
• Konkurs kierowany jest do uczniów klas 0-3 SP53 w Gdyni
• Udział w konkursie jest dobrowolny i bezpłatny.
3. Zasady uczestnictwa
• Konkurs polega na napisaniu przez ucznia wiersza o Mikołaju.
• Prace konkursowe muszą być wykonane indywidualnie, dopuszczalne jest wsparcie rodzica
• Prace należy dostarczyć na wychowawcy klasy do dnia 4.12.2024r.
• Dostarczony wiersz może być napisany odręcznie lub na komputerze
i wydrukowany. Wiersz musi mieć nadany tytuł oraz należy wpisać imię, nazwisko i klasę autora.
4. Zasady oceniania prac i przyznawania nagród.
• Prace konkursowe zostaną wywieszone na tablicy szkolnej w dniu 6.12.2024r,
• Ogłoszenie wyników konkursu i wręczenie nagród odbędzie się podczas szkolnego koncertu świątecznego dnia 19.12.2024r.
5. Organizatorki konkursu: Urszula Roman, Anna Danielowska
 

Uczniowie klasy 3b po przeczytaniu lektury "Rany Julek" wykonali okładki do książki.

Szkolimy się 🙂 Podczas trzydniowej konferencji w Hadze w Holandii, nauczyciele z różnych krajów europejskich (w tym reprezentantka naszej szkoły - p. Kasia Bańcerek) znaleźli platformę do dyskusji na temat odpowiednich podejść edukacyjnych dla dzieci migrantów i uchodźców pod względem języka, programu nauczania, globalnego obywatelstwa, integracji i potrzeb klas szkół podstawowych w XXI wieku.
Tłem dla dyskusji było odwiedzenie kilku szkół w Hadze, gdzie
szkoła publiczna wzbogaciła krajowy program nauczania o program nauczania podstawowego (PYP) Międzynarodowej Matury (IB). Znajdująca się w jednej z najbardziej złożonych i zróżnicowanych dzielnic miasta szkoła stała się centrum edukacyjnym dla niedostatecznie obsługiwanych społeczności.